Rivalul Twitter al Meta, Threads, a înregistrat cinci milioane de înscrieri în primele patru ore de funcționare, potrivit directorului general Mark Zuckerberg, în timp ce compania încearcă să ademenească utilizatorii de la platforma cu probleme a lui Elon Musk printr-o ofertă de postări mai lungi, o mână de susținători celebri – și o asemănare puternică cu concurentul său, relatează The Guardian.
Proprietarul Facebook și Instagram a devansat debutul aplicației cu 15 ore, până la ora 19:00 EDT în SUA și la miezul nopții în Marea Britanie, făcând-o disponibilă gratuit în 100 de țări în magazinele de aplicații Apple și Google, deși din cauza unor probleme de reglementare nu va fi disponibilă în UE.
Mărci precum Billboard, HBO, NPR și Netflix și-au creat conturi în câteva minute de la lansare.
Utilizatorii Thread vor avea nevoie de un cont Instagram pentru a se conecta. După ce s-au înregistrat, aceștia pot alege să urmărească aceleași conturi pe care le urmăresc pe Instagram, dacă și acestea s-au alăturat noii aplicații.
Aplicația seamănă foarte mult cu Twitter din punct de vedere vizual, deși o parte din formulare a fost schimbată, retweeturile fiind denumite “reposturi”, iar tweeturile “fire”. Meta nu s-a ferit să copieze produsele rivale în trecut, inclusiv lansarea în 2020 a funcției Reels de la Instagram, remarcată pentru asemănarea cu videoclipurile de scurtă durată de la TikTok.
Postările pe Threads pot avea 500 de caractere, față de 280 pentru majoritatea utilizatorilor Twitter, iar videoclipurile cu o durată de până la cinci minute pot fi postate, în timp ce o postare poate fi partajată ca link pe alte platforme. Utilizatorii pot să dea unfollow, să blocheze, să restricționeze sau să raporteze alte persoane. De asemenea, utilizatorii pot filtra răspunsurile care conțin anumite cuvinte.
Meta a lansat Threads în urma unei alte perioade turbulente la Twitter, care a impus limite de vizualizare a tweet-urilor la sfârșitul săptămânii trecute, într-o acțiune pe care a acuzat-o parțial de colectarea de date de către companii care construiesc modele de inteligență artificială.
În postările ulterioare din Threads, Zuckerberg a abordat aceste provocări. “Cred că ar trebui să existe o aplicație de conversații publice cu peste 1 miliard de persoane pe ea. Twitter a avut oportunitatea de a face acest lucru, dar nu a reușit. Să sperăm că o vom face”, a scris el.
Reacțiile la debutul de miercuri au variat de la prudență la entuziasm, mulți lăudând ușurința de utilizare, iar unii spunând că Elon Musk ar trebui să fie îngrijorat. Alții au subliniat că integrarea rapidă a aplicației cu Instagram a arătat cât de puternică a devenit Meta. O mare parte din conversație, în mod ironic, a avut loc pe Twitter, unde hashtag-ul “Threads” era în trend miercuri seara.
Veștile despre iminenta dezvăluire a Threads de către Zuckerberg au dus la faptul că fondatorul Facebook și Musk au fost aparent de acord să se lupte într-o cușcă pe această temă, deși nu a fost stabilită o dată pentru această confruntare improbabilă.
Meta a descris Threads ca fiind un “spațiu nou, separat, pentru actualizări în timp real și conversații publice”, având ca scop “să ia ceea ce Instagram face cel mai bine și să extindă acest lucru la text, creând un spațiu pozitiv și creativ pentru a-ți exprima ideile”. Twitter are o bază de utilizatori de peste 250 de milioane, în timp ce Instagram ar avea 2 miliarde de utilizatori.
Meta a declarat că aplicația va semăna, de asemenea, cu rivalii Twitter, cum ar fi Mastodon, care se bazează pe o platformă descentralizată care ar permite transferul conturilor către alte servicii. Acesta a spus: “Lucrăm pentru a face Threads compatibil cu rețelele sociale deschise și interoperabile care, credem noi, pot modela viitorul internetului”.
-