vineri, mai 24, 2024
AcasăEconomicImportanța culturii corporative pentru o companie

-

Importanța culturii corporative pentru o companie

Pe măsură ce numărul potențialilor angajatori crește, iar opțiunile devin din ce în ce mai abundente, angajații nu mai sunt interesați doar de compensația financiară primită la locul de muncă. Ei doresc totodată să găsească o organizație care le împărtășește valorile și care acționează în interesul lor. Practic, atât angajatorii cât și candidații trebuie să ia în considerare modul în care se aliniază obiectivele lor, etica, practicile și viziunea generală asupra lumii înainte de a semna un contract.

În acest articol vom defini ce este cultura corporativă și vom discuta despre cele patru tipuri de cultură pe care organizația ta le poate adopta: fie colaborativă (clan culture), adaptivă (adhocracy culture), competitivă (market culture) sau ierarhică (hierarchy culture). În plus, vom prezenta motivele pentru care compania ta trebuie să stabilească propria sa cultură organizațională.

O afacere de succes îmbină mai multe elemente esențiale. Pentru a reuși, ai nevoie de o viziune clară, angajați motivați care să își concentreze efortul în această direcție, un mediu de lucru plăcut și eficient, precum și un plan bine stabilit. De aceea, Preply este dedicat să îți ofere tot sprijinul necesar pentru a atinge succesul. Reprezintă un hub unde se întâlnesc învățarea și dezvoltarea personală; un spațiu unde se promovează nu doar educația, ci și conexiunile umane și schimbul de idei, pentru ca tu să îți dezvolți afacerea, dar și sufletul. Urmează sfaturile Preply iar succesul este garantat!

Ce este cultura corporativă?

Cultura corporativă reprezintă un set de concepte și comportamente care ghidează modul în care angajații și conducerea unei organizații interacționează, atât intern, cât și extern. Mai mult decât atât, este un element distinctiv pe care companiile îl folosesc pentru a atrage noi angajați și clienți.

Înainte de toate, o cultură organizațională robustă se evidențiază printr-o viziune clară asupra obiectivelor companiei și a principiilor pe care aceasta le promovează. Deopotrivă, ea reflectă obiceiurile și procedurile zilnice urmate la locul de muncă, precum și tipurile de persoane care lucrează pentru organizație.

Privită în ansamblu, cultura organizațională însumează imaginea pe care compania ta decide să o afișeze în lume dar și felul în care se ghidează în baza conceptelor și acțiunilor luate.

Vom continua prin descrierea celor patru tipuri de cultură pe care compania ta le poate adopta. În general, tipul de cultură pe care alegi să-l implementezi este determinat de obiectivele afacerii tale.

4 tipuri de cultură corporativă pentru organizația ta

Cultura colaborativă

În acest tip de cultură se observă o unitate evidentă între angajați. Munca este realizată în mod colectiv, iar atmosfera în mediul de lucru este prietenoasă și pozitivă.

Liderii companiei oferă și ei un sprijin considerabil angajaților. Disponibilitatea de a-și ajuta personalul îi face adevărați mentori.

O altă trăsătură distinctivă a unei culturi de tip colaborativ este loialitatea, față de companie ca entitate, față de colegii de echipă și față de clienții pe care afacerea îi deservește. De exemplu, în acest context, liderii sunt interesați să îi ajute pe angajați să se dezvolte profesional.

Prin urmare, ei oferă în mod constant oportunități de calificare, astfel încât aceștia să-și îmbunătățească abilitățile și să dobândească unele noi. Conducerea este, de asemenea, flexibilă în satisfacerea nevoilor angajaților, cum ar fi acordarea unor zile libere sau lucrul de la distanță.

Ultima caracteristică esențială pentru tipul acesta de cultură este felul în care compania își propune să servească eficient clienții săi, în loc să urmărească exclusiv obținerea unui profit.

Per total, cultura colaborativă este o modalitate de organizare formată din persoane dedicate afacerii lor, colegilor de echipă și clienților mai presus de orice altceva.

Cultura adaptivă

Companiile care susțin o cultură adaptivă operează într-un mediu de lucru colectiv și dinamic. Acestea oferă angajaților suficientă autonomie încât să devină chiar ei promotori și creatori, atât timp cât contribuie la succesul companiei.

Spiritul inovației este transmis de la lideri la angajați în cadrul unor echipe restrânse și se realizează printr-o abordare colectivă a muncii.

Acest tip de cultură prețuiește flexibilitatea la serviciu. Nu există reguli stricte despre cum trebuie îndeplinite sarcinile, așa că angajații învață să lucreze într-un mediu mereu schimbător și să se adapteze la situație.

Deoarece creativitatea este în centrul acestei culturi, succesul este măsurat prin dezvoltarea de noi produse și servicii care satisfac mai eficient nevoile clienților.

Pentru a-ți mări șansele de reușită, pune la dispoziția angajaților tăi cele mai bune resurse, fie că este vorba de ceva simplu precum cursuri de engleză pentru începători sau posibilitatea colaborării cu specialiști din alte țări.

Cultura competitivă

Cultura competitivă creează un mediu propice pentru cei care dedicați muncii până la obsesie. Se axează pe obținerea rezultatelor, iar indiferent cât de haotic poate deveni uneori, angajații sunt motivați să lucreze din greu până când compania își atinge obiectivele.

Companiile care adoptă această cultură sunt extrem de ambițioase. Ele pun accent pe câștigarea de premii și recunoaștere în domeniul lor. Măsura succesului este dată de atingerea unor noi piețe și creșterea valorii acțiunilor la bursă.

Studiile au arătat că o cultură competitivă puternică stimulează performanța și succesul în cadrul organizației.

Cultura ierarhică

Acest tip de cultură se bazează pe respectarea procedurilor și proceselor stabilite de liderii companiei.

Nu există flexibilitate în modul în care angajații abordează munca, iar toleranța pentru asumarea riscului este limitată, de aceea regulile de muncă sunt fixe. Toate operațiunile de afaceri se desfășoară într-un mediu de lucru formal și structurat.

Angajații sunt îndrumați cu atenție astfel încât să respecte modalitățile bine stabilite de desfășurare a afacerilor, menite să minimizeze costurile și să reducă greșelile.

În cadrul acestui tip de cultură, succesul unei companii este măsurat prin modul în care echipele au executat sarcinile conform planului și au îndeplinit obiectivele prestabilite.

În general, cultura corporativă a devenit un factor de diferențiere pentru afaceri. Este imposibil să găsești două companii cu aceleași valori și practici, chiar și atunci când se încadrează în același tip de cultură.

De ce este necesar să stabilești o cultură corporativă în organizația ta

Există mai multe motive pentru care compania ta trebuie să își stabilească propria cultură corporativă specifică.

Retenția angajaților

Un studiu privind retenția angajaților realizat de Universitatea din Iowa a remarcat că cei care se integrează bine în organizație și au relații bune cu supervizorii și colegii lor simt o satisfacție mai mare la locul de muncă.

În același timp, au demonstrat performanțe superioare și o predispoziție de a rămâne în cadrul companiei.

Așadar, o cultură corporativă puternică și pozitivă la care un angajat se simte conectat constituie o mare motivație să își păstreze poziția.

Având în vedere recenta scădere în forță de muncă, care afectează mai multe industrii, ar fi logic sa deducem că acele companii care nu au o cultură corporativă primitoare și încurajatoare vor fi primele să își piardă angajații.

Nu uita că unii angajați pun pe primul loc cultura companiei în detrimentul salariului, deci miza este mare.

Îmbunătățirea reputației

În ziua de azi, reputația unei companii este determinată nu doar de calitatea produselor sau serviciilor pe care le oferă. Cultura organizațională stabilește și tipul de reputație pe care compania ta o are cu publicul.

Pentru mulți, cultura corporativă este doar ceva intern, dar trebuie să înțelegi că ideile și practicile promovate în cadrul unei organizații influențează modul în care angajații interacționează la exterior.

De exemplu, clienții devin conștienți de cultura corporativă a companiei tale în funcție de modul în care sunt tratați de reprezentanții de vânzări.

Pentru companiile publice, este inevitabil ca acționarii să afle tipul de cultură din compania ta. Există și numeroase platforme online de recenzii sau forumuri de afaceri unde angajații își împărtășesc experiențele de lucru în diferite organizații.

Ținând cont de asta, vei dori ca reputația companiei tale să nu fie afectată de comentariile negative despre cultura corporativă pe care ai dezvoltat-o în afacerea ta.

Luarea deciziilor mai bune

De la cei din poziții executive superioare până la angajații de nivel inferior, toate lumea dintr-o companie ia decizii în fiecare zi.Cu toate acestea, există momente în care  aceste decizii sunt luate fără un consens din partea întregii organizații.

Dar un factor determinant care ar trebui să ajute toate aceste persoane să facă zilnic cele mai bune alegeri este viziunea, misiunea și valorile încorporate în cultura companiei.

Atragerea candidaților de top

Pentru a rămâne competitiv, este nevoie să recrutezi candidații cei mai valoroși. Iar faptul că aceștia sunt atrași de cea mai bună cultură organizațională nu este o coincidență.

Angajații cei mai talentați nu mai caută doar un pachet de compensație excelent, ci o companie ale cărei valori, obiective și practici se aliniază cu viziunea lor.

Când simt că fac parte dintr-un mecanism mult mai mare, oameni găsesc o anumită satisfacție ce depășește gândul unui simplu salariu la sfârșit de lună.

Iar cel mai ușor mod de a face angajații să se simtă apreciați și incluși într-o afacere este stabilirea unei culturi corporative clare în organizația în care lucrează.

Angajați mai fericiți, productivitate mai mare

Seppälä și Cameron explică într-un articol pentru Harvard Business Review că există din ce în ce mai multe studii care demonstrează nu doar că un mediu ultra competitiv devine în timp dăunător productivității, ci și faptul că un mediu pozitiv duce la beneficii consistente pentru angajatori, angajați și rezultatele financiare ale companiei.

Sănătatea mintală este un subiect larg discutat în multe contexte, iar unul dintre factorii cheie în această privință este modul în care indivizii sunt tratați la locul de muncă.

O cultură corporativă negativă va epuiza angajații atât din punct de vedere mintal, cât și emoțional, ceea ce va crește problemele de sănătate mintală și, în cele din urmă, va reduce nivelul de fericire la locul de muncă.

Este de așteptat ca un angajat descumpănit, cu puțină sau deloc motivație, să manifeste și o productivitate scăzută.

Pe de altă parte, o cultură corporativă pozitivă va menține angajații fericiți și cu o sănătate mintală mai bună.

Chiar și gesturi relativ mici precum organizarea unui eveniment la sfârșit de an, rezolvarea provocărilor împreună sau oferind ocazia fiecăruia să își exprime opinia în timpul ședințelor vor aduce mai multă satisfacție angajaților.

Învățarea limbilor străine se află de obicei printre primele 3 aspirații în viață. O soluție simplă poate fi facilitarea unor meditații la engleză. Toată lumea ar avea de câștigat. Astfel, ei vor deveni mai productivi, contribuind la dezvoltarea companiei tale.

Creșterea motivației angajaților

Într-un studiu din 2013 publicat în Journal of Economic Behavior & Organization, cercetătorii au intervievat 20.000 de lucrători și au ajuns la concluzia că motivul pentru care lucrăm determină modul în care o facem.

Prin urmare, o cultură organizațională puternică și pozitivă creează coeziune între angajați prin intermediul unei misiuni și viziuni colective.

Angajatorii și angajații care sunt pasionați de afacerea în care sunt implicați și de obiectivele pe care și le-au propus vor crea legături mai ușor și vor avea un sentiment mai puternic de camaraderie.

În plus, construirea unei culturi corporative explicite și concrete, care unifică forța de muncă, crește loialitatea angajaților față de organizația ta.

Creșterea satisfacției clienților

Potrivit unui raport Gallup din 2013, companiile care se află în top 25% când vine vorba de implicare din partea angajaților au înregistrat performanțe cu 10% mai mari în satisfacția clienților.

De aceea, dacă cultura organizațională influențează gradul în care angajații se simt implicați și conectați la viziunea afacerii tale, este normal că va avea un impact puternic și asupra satisfacției clienților.

Se pare că legătura dintre cultura corporativă și gradul de satisfacție al clienților este mai solidă atunci când angajații și conducerea împărtășesc valorile culturale ale organizației.

Această solidaritate, sau lipsa ei, devine evidentă pentru clienți prin interacțiunile lor cu membrii companiei.

De exemplu, într-o cultură corporativă productivă și colaborativă, angajații se simt mai fericiți. Fie că sunt reprezentanții de vânzări care interacționează direct cu clienții sau asistenții care programează întâlniri pentru aceștia, ei sunt mai motivați și mai satisfăcuți.

Atunci când un angajat fericit interacționează cu clienții sau partenerii de afaceri, aceștia sunt mai predispuși să continue colaborarea.

Cunoașterea unor limbi străine poate fi un atu important în astfel de momente, de aceea Preply oferă meditații la franceză, engleză, plus alte nenumărate limbi. Satisfacția clienților este foarte importantă și pentru noi.

Concluzii

Cultura corporativă reprezintă un element distinctiv al identității companiei tale, pe care trebuie să-l dezvolți pentru a transmite o voce unică în industria ta specifică. Ea va îmbunătăți reputația organizației tale, va optimiza luarea deciziilor bune, va crește coeziunea între angajații tăi, va atrage candidații cei mai buni, va menține angajații fericiți și, în cele din urmă, va stimula satisfacția clienților.

Investirea în dezvoltarea profesională continuă a angajaților, ca parte a culturii corporative, este o modalitate excelentă de a menține angajații și de a atrage candidați de top. Niciun angajat nu vrea să se simtă blocat la un loc de muncă unde nu are oportunitatea de a-și dezvolta și îmbunătăți abilitățile.

În acest scop, un program de învățare a unei limbi străine reprezintă o investiție în forța de muncă a companiei tale, crescând atât aptitudinile profesionale ale angajaților, cât și capacitatea organizației de a se extinde.

Programul corporativ de învățare a limbilor străine Preply Business este conceput pentru a da o nouă dimensiune companiei tale, iar beneficiile acestei investiții vor depăși cu mult costurile inițiale.

Articole SIMILARE

spot_img

Ultimele Articole