Viitorul transportului public fără șofer, la Summitul Internațional pentru Neutralitate Climatică
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Cluj-Napoca a făcut un pas curajos spre viitorul mobilității urbane testând joi, 22 mai, un autobuz autonom în cadrul Summitului Internațional pentru Neutralitatea Climatică, desfășurat sub motto-ul "Carbon OFF. Future ON." Această demonstrație a avut loc pentru a sublinia integrarea tehnologiei moderne în serviciile de transport public.
Autobuzul a efectuat un traseu de testare pe un traseu scurt, pornind de la Hotelul Radisson, traversând Strada George Coșbuc și Splaiul Independenței, trecând pe lângă Cluj Arena și revenind la punctul de plecare.
Vehiculul, un produs al companiei turcești Karsan, se laudă cu o autonomie de 300 km, poate transporta până la 25 de pasageri și atinge o viteză maximă de 25 km/h.
Primarul Emil Boc a salutat inițiativa, subliniind importanța viziunii și inovației în dezvoltarea orașului. „Tehnologia a avansat enorm și mă bucur că, aici la Cluj-Napoca, la fel ca în Europa, putem testa tehnologia viitorului, respectiv vehiculele autonome, autobuzele autonome, deoarece ele au fost deja integrate în unele orașe europene, ce-i drept la o scară mai mică, în sistemul de transport public”, a declarat acesta, conform publicației locale Cluj24.ro.
Profesorul Bogdan Varga de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca a subliniat că "toate semnele de circulație și semafoarele au fost integrate în algoritmul de control al acestui autobuz. Călătorim pe o rută digitalizată, iar autobuzul va lua decizii în consecință. Este, în primul rând, sigur."
Până în prezent, 10 astfel de autobuze autonome au fost livrate în țări precum Norvegia, Germania, Elveția și Franța. "Sistemul funcționează deja în Europa de trei ani. Am început în Norvegia și suntem prezenți în 10 țări europene cu acest sistem, precum și în Statele Unite", a explicat Murat Emre Duman, reprezentantul producătorului turc.
Emil Boc a mai adăugat că, deși Cluj este pregătit să facă pasul către implementarea transportului autonom în sistemul public, lipsa unei legislații clare în România împiedică, deocamdată, lansarea sa la scară largă. „Se lucrează intens și sunt încrezător că Parlamentul României va putea, urmând exemplul altor țări, să vină cu legislația adecvată”, a spus el.
Primarul a amintit că Cluj-Napoca a fost un pionier în introducerea autobuzelor electrice și lucrează deja la implementarea autobuzelor pe hidrogen, a trenului metropolitan și, în viitor, a transportului autonom.
Pentru mai multe informații, trimiteți un e-mail la radu@romania-insider.com.