miercuri, februarie 12, 2025
AcasăEconomicStatistici Tadaaazz: Românii au comandat, în medie, 365 de burgeri pe oră,...

-

Statistici Tadaaazz: Românii au comandat, în medie, 365 de burgeri pe oră, în 2024

Potrivit retrospectivei Tazz pentru 2024, preparatul preferat al românilor a fost burgerul, care a fost comandat, în medie, de 365 de ori pe oră, pe parcursul anului. De altfel, numărul de comenzi pentru burgeri a crescut cu 28% față de 2023.

În 2024, valoarea comenzii medii pentru burgeri s-a ridicat la 36,5 lei, iar cele mai multe solicitări pentru acest preparat s-au înregistrat vinerea, în jurul orei 19:00. În București, prețul mediu pentru un burger a fost 42,6 lei, timișorenii au plătit în medie 41 de lei, iar în Cluj-Napoca, costul mediu a fost de 36,1 lei.

Conform datelor din aplicația Tazz, cei mai mulți burgeri s-au comandat în noiembrie, când media de produse vândute a depășit cu 10% celelalte luni.

La nivel național, Bucureștiul conduce detașat în topul orașelor cu cele mai multe comenzi de burgeri, devansând cu peste 50% următorul clasat, Cluj-Napoca. Topul este completat de Timișoara, Iași și Brașov.

Cea mai mare comandă de grup din 2024, din punct de vedere cantitativ, s-a înregistrat în capitală și a constat în 46 de burgeri.

“Conform statisticilor Tadaaazz, în 2024 poftele românilor s-au îndreptat cel mai des către burgeri, iar ca principală tendință pe acest segment, am observat o creștere a varietății de produse comandate. Astfel, diversificarea  tipurilor de burgeri disponibili in meniurile restaurantelor este un efect al adaptării rapide la tendințele de consum pentru acest preparat. Pentru a răspunde cererii tot mai mari înregistrate pe parcursul anului trecut, am crescut numărul partenerilor care au burgeri în meniuri și aduc o selecție adaptată consumului actual, așa cum este cazul smashed burger-ului sau al cheeseburger-ului”, a spus Răzvan Acsente, Chief Marketing Officer, Tazz.

Topul burgerilor preferați de români în 2024

În ceea ce privește cele mai comandate tipuri de burgeri, clasamentul este condus de cheeseburger.

Principala tendință a anului 2024, pe segmentul de burgeri, s-a îndreptat spre varietate. Românii au comandat mai multe tipuri diferite de produse și au optat mai des pentru alte rețete decât cele clasice. Astfel, smashed burger-ul a devenit tot mai solicitat. În plus, a crescut interesul atât pentru rețete speciale, pe bază de carne de berbec sau brânză halloumi, cât și pentru variante inedite precum burgerii cu calamar, somon sau conopidă, precum și pentru preparate gourmet, cum este burgerul cu piept de rață sau cu trufe.

Topul Tadaaazz, din care fac parte și aceste statistici, este o analiză anuală, pe baza informațiilor colectate din aplicația Tazz, care include atât cele mai comandate produse și categorii, cât și restaurantele cele mai căutate sau evoluția tendințelor de consum la nivel național și în principalele orașe. Potrivit ediției din 2024, burgerul a fost produsul vedetă în România, cu peste 3 milioane de comenzi.

Articole SIMILARE

spot_img

Ultimele Articole