miercuri, mai 1, 2024
AcasăEconomicIrina Costea, CoachVille: Un lider eficient trebuie să posede abilități precum ascultarea...

-

Irina Costea, CoachVille: Un lider eficient trebuie să posede abilități precum ascultarea activă, empatia, crearea spațiului de siguranță

Joaca este una dintre nevoile de bază ale oamenilor. Prin joc evoluăm, învățăm, creștem și facem lumea un loc mai bun. Readucând jocul în vieţile noastre, ne accesăm creativitatea, ne provocăm mintea să vadă dincolo de limitele trasate până acum și (re)învățăm să ne conectăm cu adevărat între noi.

Studiile din neuroștiință arată că oamenii care își dau voie să se joace sunt mai productivi, creativi, autentici și mai fericiți. Așa s-a ajuns la cursurile de coaching, prin care se urmărește dezvoltarea personală și profesională.

CoachVille România este filiala locală a celei mai prestigioase Şcoli Americane de Coaching –CoachVille, înființată de Thomas Leonard, părintele coachingului modern, și de David Buck, unul dintre pionierii life coachingului din lume. Cele două fondatoare, Ada Chindea și Irina Costea, arată că școala dorește să se distingă prin faptul că readuc jocul în procesul de dezvoltare personală și profesională, oferind o experiență unică în care explorarea și obținerea de rezultate se întâlnesc într-un mod armonios.

Business Cover a stat de vorbă cu Irina Costea pentru a afla mai multe despre CoachVille.

1.Cum v-a venit ideea implementării acestui business in Romania?

Când încă eram studentă la CoachVille, Dave Buck a văzut în mine un potențial  pe care eu nu îl remarcasem la momentul respectiv, și anume faptul că practicam coachingul cu atâta pasiune, încât mulți din clienții mei se îndrăgosteau la rândul lor de coaching și își doreau să devină coachi pentru a-i inspira pe alții mai departe. Așa a apărut ideea de a aduce CoachVille în România.

2.Ce pași și ce investiție a presupus lansarea pe plan local și care a fost sursa acestor fonduri?

Un pas crucial în lansarea proiectului a fost găsirea unui partener potrivit alături de care să conduc această școală. Mi-a fost clar că dacă vreau să duc școala departe, am nevoie de un sprijin și de un partener de nădejde cu care să fiu complementară. Căutarea a necesitat timp și resurse, însă așteptarea a meritat. După doi ani de căutări ne-am reîntâlnit cu Ada și am început colaborarea noastră.

Un alt pas important a fost traducerea tuturor materialelor care a presupus și cea mai mare investiție de aproximativ 4000 euro; planul de comunicare în social media și colaborarea cu o agenție de content, care au totalizat în jur de 6000 euro. Sursa acestor fonduri a fost reprezentată de venituri provenite din alte proiecte și din practica de coaching.

3.Ce public țintă aveți? 

Ne adresăm persoanelor care doresc să aibă un impact pozitiv în domeniul lor de activitate, fie că este vorba de locul de muncă, viața personală sau comunitatea din care fac parte. Publicul nostru acoperă o gamă largă de vârste și ocupații, de la tineri de 23-24 de ani până la persoane care se află în pragul pensionării și își doresc o nouă direcție în viață. Iar pentru mine asta a fost o sursă de inspirație extraordinară, descoperind că nu avem o limită de vârstă în coaching.

4.Ce cursuri oferiți, ce preț au acestea și pe ce durată medie se întind?

În prezent, oferim două cursuri de certificare conform standardelor ICF (International Coaching Federation): ACC (Associate Certified Coach) și PCC (Professional Certified Coach). Pentru ca cineva să se certifice la nivel ICF ACC are nevoie de 60 ore de curs acreditate (pe care noi le oferim prin 2 cursuri de metodă a câte 12 săptămâni fiecare), 10 ore de mentor coaching (care sunt incluse într-un curs de mentor coaching ce durează 6 săptămâni) , 100 ore de practică plătită (studenții au suportul nostru în a reuși să acopere aceste ore) și un examen de cunoștințe.

Pentru certificarea la nivel PCC, e nevoie de 120 ore de curs acreditate acreditate (pe care noi le oferim prin 4 cursuri de metodă a câte 12 săptămâni fiecare), 10 ore de mentor coaching (care sunt incluse într-un curs de mentor coaching ce durează 6 săptămâni) , 500 ore de practică plătită (studenții au suportul nostru în a reuși să acopere aceste ore) și un examen de cunoștințe.

Cursurile noastre pot fi achiziționate ca pachete: programul ACC (la prețul de 3480 euro + TVA , care conține 2 cursuri de metodă, un curs de mentor coaching, 3 Practicumuri / „examene” și acces pe 6 luni la programul nostru de libertate în business)  sau PCC (la prețul de 6970 euro + TVA, care conține 4 cursuri de metodă, un curs de mentor coaching, 4 Practicumuri / „examene” și acces pe 12 luni la programul nostru de libertate în business).

Este important însă de menționat că ne dorim să facem coachingul accesibil pentru cât mai multă lume, pentru a avea un impact cât mai mare în lume, motiv pentru care am introdus plata în rate, posibilitatea de achiziționare individuală a cursurilor, dar și burse bazate pe venit, fiind în prezent singura școală de coaching din România care oferă această posibilitate.

5.Care sunt principalii dvs. competitori?

Considerăm cu tărie că fiecare școală de coaching are propriul ei loc pe piață, pentru că fiecare se adresează unei nevoi diferite. Din câte știm, la acest moment, suntem singura școală de coaching din România care are o abordare bazată pe ideea că jocul este o parte esențială pentru procesul de creștere și dezvoltare al oamenilor.

6.Cât de mult interes oferă românii acestui tip de dezvoltare?

Observăm o creștere constantă a interesului pentru coaching și dezvoltare personală în România, reflectând dorința tot mai mare a oamenilor de a-și atinge potențialul maxim în toate aspectele vieții lor.

Este important să înțelegem că aptitudinile pe care le dezvoltăm atunci când suntem coachi au un efect de undă în toate ariile din viața noastră: învățăm să ascultăm cu adevărat, nu doar să auzim, învățăm să creăm un spațiu de siguranță pentru omul din fața noastră, să cerem permisiunea înainte să împărtășim o observație sau să dăm un sfat, învățăm să comunicăm direct și asertiv (doar câteva exemple).

Iar aceste deprinderi sunt valoroase și în relațiile noastre personale cu partenerul, prietenii, copiii, dar și la birou când de exemplu conducem o echipă sau e nevoie să colaborăm eficient cu ale departamente.

7.Care sunt, în opinia dvs., calitățile esențiale ale unui lider?

Un lider eficient trebuie să posede abilități precum ascultarea activă, empatia, crearea spațiului de siguranță psihologică, comunicarea non violentă și clară, conștientizarea de sine, capacitatea de a lua decizii sub presiune și reziliență emoțională. Noi îi mai spunem și coach approach leadership.

8.Ce rol are coachingul in cariera?

Depinde în ce loc te afli în viața ta. Coachingul poate juca un rol crucial atunci când ești încă în anii de școală, de exemplu în ultimul an de liceu, sau la facultate. Coachingul este la bază un proces de autocunoaștere, și dacă pleci în viață dintr-un loc în care îți este clar cine ești, ce superputeri ai și ce ai de crescut, e ca și cum în Formula 1 pleci din pole position, ai un avantaj clar (mulțumesc Paul Olteanu pentru această metafora valoroasă).

De asemenea, coachingul este de foarte mare ajutor când ești în impas, când ai nevoie de o schimbare în carieră, sau când vrei să avansezi și nu știi de unde să pornești. Practic, în orice moment din cariera ta în care există un spațiu de creștere pentru tine, coachingul este o unealtă potrivită.

9.Ce atuuri trebuie să posede sau pot dezvolta cei care urmează cursurile dvs.?

Curiozitatea și deschiderea către noi perspective sunt calități esențiale pentru a beneficia în mod optim de cursurile noastre. În același timp, ne dorim ca fiecare dintre studenți să-și ia exact ce are nevoie din cursurile noastre întrucât fiecare dintre noi are o motivație și o înclinație diferită.

Însă majoritatea vor pleca cu aptitudini de ascultare activă, cultivarea încrederii și a siguranței psihologice, capacitatea de a pune întrebări puternice, o cunoaștere mai bună de sine, încredere în superputerile lor, menținerea prezenței, gestionarea emoțiilor dificile și capacitatea de a evoca conștientizare.

10.Ce tehnici de predare folosiți și cine sunt trainerii cu care colaborați?

Metoda noastră de predare implică o abordare interactivă și participativă, în care studenții sunt încurajați să împărtășească experiențele și să exploreze conceptele împreună. Cursurile noastre se desfășoară exclusiv online, iar conținutul este co-creat împreună cu studenții.

Ce înseamnă asta? Timp de o oră trainerul ghidează discuția cu ajutorul unor concepte, iar studenții trebuie să dezbată în grupuri mai mici aceste concepte, ce reprezintă pentru ei, cum le resimt influența în viața lor. Apoi în grupul mare discutăm împreună cum se aplică în coaching aceste concepte, care este rolul lor și cum ne ajută ele în procesul de coaching. Este importantă implicarea activă a tuturor în aceste cursuri: cu cât împărtășesc mai mulți studenți, cu atât valoarea este mai mare. Apoi timp de o oră, studenții fac peer coaching pentru sedimentarea conceptelor, după care timp de 30 minute discutăm împreună sesiunile de coaching.

La momentul actual, echipa noastră este formată din doi traineri, Ada și cu mine, amândouă fiind dedicate unei experiențe de învățare inovatoare și transformațională pentru studenții noștri.

Scurt bio Irina: 

Pregătirea mea în domeniul coachingului a fost finalizată la CoachVille, una dintre primele școli de coaching din lume, fondată de Dave Buck împreună cu Thomas Leonard însuși (părintele fondator al coachingului de viață).

Mi-am continuat educația și am devenit NeuroMindfulness Master Practitioner, aducând practica mea de coaching la un nivel cu totul nou, ghidând oamenii cu ajutorul neuroștiinței moderne și al înțelepciunii mindfulness. Chiar dacă dețin atât licența, cât și masterul în Sociologie și Resurse Umane, îmi continui formarea, iar în prezent, urmez formarea de Somatic Experiencing.

Înainte de a descoperi coachingul și misiunea mea, am lucrat în industria muzicală ca manager de casă de discuri timp de 3 ani și am fost recrutor IT pentru alți 3 ani. Cu toate că aveam un impact asupra oamenilor în aceste domenii, nu am simțin nicioadă că este suficient.

Scurt bio Ada:

Am devenit coach după 10 ani de antreprenoriat în care am explorat diverse idei de business inspirate de noul meu rol de mamă. Am organizat evenimente de educație și socializare pentru părinți, am deschis primul magazin din România cu produse dedicate exclusiv alăptării și am creat o comunitate online de părinți „Ceai cu Mămici”, care m-a ajutat să cresc și să mă dezvolt ca părinte.

În 2020 am început un proces de coaching cu Irina Costea, care m-a ajutat să-mi descopăr adevărata pasiune. Astfel, am decis să mă alătur școlii CoachVille US, atrasă de spiritul ludic al acestei comunități și de modul inovator în care erau prezentate informațiile.

După 4 ani de coaching pot spune că iubesc fiecare sesiune de coaching și fiecare persoană pe care o întâlnesc cadrul acestor sesiuni, indiferent dacă sunt de grup sau individuale, iar de când m-am alăturat Irinei la CoachVille România în 2022, iubesc și fiecare student pe care îl cunosc la cursuri și tot ceea ce construim împreună.

Tocmai din acest motiv am decis să devin voluntar în cadrul Asociației ICF (Federatia Internationala de Coaching) România, pentru a susține eforturile Asociației de a face cunoscut coaching-ul profesionist și beneficiile acestuia, iar de la 1 Aprilie 2024 voi deveni membru în cadrul Board-ului de directori ICF România în calitate de Director of Membership & Credentialing.

Mă bucur că, alături de Irina, prin comunicarea pe care o facem la CoachVille România și mai ales evenimentele pe care le organizăm, avem ocazia să activăm spiritul de joacă din români și astfel să le stârnim curiozitatea despre un nou mod de a face lucrurile… cu mai puțin control și presiune și mai multă colaborare și pasiune!

Articole SIMILARE

spot_img

Ultimele Articole