debut uimitor în Franța și Germania pentru cel mai mare model al mărcii din România
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Dacia Bigster: Un Debut Impresionant pe Piața Europeană a SUV-urilor
Lansarea modelului Dacia Bigster a stârnit un interes considerabil în marile piețe auto europene, cum sunt Franța și Germania. Aceasta marchează o intrare remarcabilă a producătorului auto român pe segmentul C-SUV, cu o primire călduroasă din partea cumpărătorilor.
Conform datelor de înmatriculare din Germania în luna iunie, Bigster a reușit să vândă 1.227 de unități în a doua sa lună pe piață. Aceste cifre depășesc vânzările unor modele consacrate precum Kia Sportage, Ford Kuga sau Cupra Tavascan și sunt foarte apropiate de cele ale Nissan Qashqai. Până în prezent, au fost vândute aproximativ 3.000 de vehicule Bigster în Germania, un rezultat impresionant pentru un debutant.
Situația este chiar mai favorabilă în Franța, unde au fost vândute 2.386 de unități Bigster în luna iunie, depășind în mod remarcabil modele ca Kia Sportage și Hyundai Tucson și apropiindu-se de vânzările Renault Austral, un model deja bine cunoscut în segmentul C-SUV. Singura mașină care a înregistrat vânzări mai mari decât Bigster în acest segment a fost Peugeot 3008.
Comparativ, Bigster a surclasat Dacia Jogger în Franța, care a vândut 2.067 unități, și este pe cale să își depășească vânzările și în Germania, unde Jogger a înregistrat 1.305 unități. În total, de la începutul anului, Bigster a vândut 5.836 de unități în Franța, ceea ce reprezintă aproximativ jumătate din vânzările sale europene.
Analiza datelor de către Profit.ro arată că Dacia Bigster a înregistrat aproximativ 15.000 de unități vândute în Europa în primele șase luni ale acestui an, devenind astfel unul dintre cele mai bine vândute modele din segmentul C-SUV.
Ambițiile Dacia pentru Bigster sunt ridicate, țintind o producție anuală de până la 100.000 de unități în următorii ani, adică 30-40% din volumele totale produse la uzina din Mioveni, România. Strategia mizează pe prețul competitiv al modelului și pe spațiul său de portbagaj generos.
Segmentul C-SUV are un volum anual de aproximativ 3 milioane de vehicule vândute. Conform CEO-ului Dacia, Denis le Vot, doar 20% dintre clienții Bigster provin de la Renault sau Dacia, ceea ce indică un "conquista rate" de 80% din partea altor mărci. Duster atrage doar 15% dintre clienții Bigster, ceea ce, conform lui le Vot, subliniază claritatea segmentării pieței: "Dacă vreau un Duster, cumpăr un Duster. Dacă vreau un Bigster, aleg un Bigster". De asemenea, 80% dintre comenzile Bigster sunt pentru versiunea de top, cu motor hibrid de 1.8 litri.
Această performanță impresionantă a modelului Bigster subliniază soliditatea și atractivitatea brandului Dacia pe piețele europene, confirmând că strategia lor curentă de diversificare și inovație dă roade.