Emisă autorizație pentru patru viaducte majore
Sursa poza si informatii: oradesibiu.ro
Ministerul Transporturilor a emis o autorizație de construire pentru patru viaducte pe tronsonul Boița – Cornetu al Autostrăzii Sibiu–Pitești, anunță Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul ministerului. Lucrările au început miercuri, 18 iunie, cu forajele pentru realizarea piloților.
Secțiunea Boița – Cornetu, cu o lungime de 31,33 kilometri, reprezintă cel mai complex segment al autostrăzii, traversând Munții Carpați. Proiectul include 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi între 250 și 1.590 de metri și un ecoduct de 210 metri în zona Lazaret, care va supratraversa râul Olt, calea ferată și DN7.
Contractul pentru această secțiune a fost atribuit asocierii turcești Mapa-Cengiz, cu o valoare de peste 4,25 miliarde lei, fără TVA. Finanțarea include un sprijin european de aproximativ 2,93 miliarde lei, reprezentând 40% din valoarea totală eligibilă.
Ionel Scrioșteanu subliniază că această secțiune este cea mai dificilă tehnic, fiind prima trecere a unei autostrăzi peste Munții Carpați. Realizarea viaductelor și tunelurilor este esențială pentru finalizarea proiectului.
Lucrările la viaductul Boița au început în vara anului trecut, iar până în februarie 2025 au fost forate 50% din piloții necesari. Viaductul va avea o lungime totală de 650 metri, dintre care 140 metri reprezintă deschiderea centrală.
Termenul estimat pentru finalizarea întregii secțiuni Boița – Cornetu este 2028. Cu toate acestea, specialiștii în infrastructură sunt sceptici cu privire la respectarea acestui termen, având în vedere complexitatea lucrărilor și provocările întâmpinate.
Autostrada Sibiu–Pitești, cunoscută și sub numele de TransCarpați, este prima autostradă din România care traversează Munții Carpați și va avea, la finalizare, o lungime de 120 km. Proiectul are rolul de a reduce distanțele și de a facilita traficul între Capitală și Ardeal.