PepsiCo investește 8,5 milioane USD într-o nouă linie de îmbuteliere a băuturilor la fabrica din România

PepsiCo investește 8,5 milioane USD într-o nouă linie de îmbuteliere a băuturilor la fabrica din România

Sursa poza si informatii: romania-insider.com

PepsiCo a lansat o linie modernă de îmbuteliere a băuturilor la fabrica sa din Dragomirești-Deal, județul Ilfov, situată în apropierea Bucureștiului, ca parte a unei investiții de 8,5 milioane de dolari. Această linie este unică în Balcanii de Est, operată exclusiv de PepsiCo, conform declarațiilor oficiale.

Linia dispune de o capacitate impresionantă, putând procesa până la 1,5 milioane de doze zilnic. Oferă flexibilitate prin susținerea unor formate variate de ambalare, între 250 și 500 de mililitri. Printre produsele care vor fi îmbuteliate aici se numără brandurile bine cunoscute din portofoliul PepsiCo pentru Balcanii de Est, cum ar fi Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew și Lipton.

Modernizarea ca prioritate

Această investiție reprezintă un pas important în eforturile pe care PepsiCo le depune pentru modernizarea operațiunilor sale în România. Deja, în 2023, compania a demarat o linie de umplere a sticlelor, una dintre cele mai automate la nivel european, printr-o infuzie de capital de 13 milioane de dolari.

Cu această linie nou-înființată, fabrica din Dragomirești-Deal dispune acum de șapte linii de producție, având capacitatea de a produce anual peste 500 de milioane de litri de băuturi. Din acest volum, până la 20% este destinat exportului către șapte piețe regionale.

"Suntem mândri să avem cea mai automatizată linie de umplere a sticlelor din portofoliul european PepsiCo, iar adăugarea acestei linii unice de îmbuteliere în Balcanii de Est ne consolidează poziția. Investiția semnalează un nou stadiu de modernizare și dezvoltare a operațiunilor noastre din România. Produsele din Dragomirești-Deal ajung la consumatori din șapte piețe, consolidându-ne ca un centru strategic de producție și distribuție pentru Europa Centrală și de Sud-Est", a declarat Radu Berevoescu, director general PepsiCo East Balkans.

Automatizare avansată

Noua linie încorporează tehnologii de automatizare de ultimă generație, fiind direct conectată la sistemul logistic al fabricii. Aceasta utilizează roboți ghidați pentru a manipula și stoca paleții, asigurând un proces complet automatizat, de la umplere la încărcare.

În 2024, PepsiCo a raportat venituri nete de aproximativ 92 de miliarde de dolari. Produsele sale sunt consumate de peste un miliard de ori pe zi, în peste 200 de țări și teritorii din întreaga lume. De la branduri iconice precum Lay’s, Doritos și Cheetos la Gatorade, Pepsi-Cola și Quaker, portofoliul PepsiCo este omniprezent la nivel global, iar eforturile de modernizare din România subliniază angajamentul companiei către inovație și eficiență sporită.


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.