România adoptă regula fermoarului în Codul Rutier: O nouă măsură pentru decongestionarea traficului urban

România adoptă regula fermoarului în Codul Rutier: O nouă măsură pentru decongestionarea traficului urban Sursa poza si informatii: romania-insider.com

Un nou proiect de lege privind traficul rutier din România propune implementarea „regulii fermoar”, care a trecut deja tacit de Senat și urmează să fie supus votului în Camera Deputaților, conform Biziday.ro. Scopul acestei propuneri este de a fluidiza traficul, obligând șoferii să alterneze la intrările din benzi care se închid către un alt culoar deschis.

Potrivit prevederilor legislative, nerespectarea acestei reguli ar constitui o încălcare a legii, sancționabilă cu o amendă de clasa I, echivalentă cu 2 sau 3 puncte de penalizare. Textul proiectului menționează că „atunci când, pe drumurile cu mai multe benzi pe același sens, una dintre benzi devine impracticabilă din cauza unui obstacol, îngustare sau alte cauze, șoferii de pe banda adiacentă trebuie să permită vehiculelor de pe banda afectată să se încadreze în mod alternativ.”

Inițiatorii susțin că „regula fermoar” este eficientă în menținerea fluxului de trafic în zonele unde două benzi devin una singură, prin imitarea modelului de închidere a unui fermoar. Ei subliniază că acest sistem a fost deja adoptat în țări precum Germania, Austria, Elveția, Țările de Jos și Slovacia.

Deși regula nu prezintă mari probleme de siguranță, aceștia afirmă că încălcarea ei perturba fluiditatea traficului și ar trebui sancționată în mod corespunzător, fără a fi tratată ca o infracțiune gravă. Senatul a adoptat măsura în mod tacit, ceea ce înseamnă că nu a fost dezbătută sau votată în sesiunea plenară înainte de expirarea termenului legal. Decizia finală aparține acum Camerei Deputaților.

Introducerea „regulii fermoar” ar putea aduce o îmbunătățire semnificativă în modul în care circulația se desfășoară în România, prin reducerea aglomerației și facilitarea unui trafic mai fluid și mai eficient. Aceasta este o măsură care critică obișnuințele actuale ale șoferilor și încurajează un comportament mai civilizat și mai ordonat pe drumurile naționale.

În concluzie, deși poate părea doar o măsură de mică anvergură, adoptarea „regulii fermoar” în Codul Rutier al României ar putea avea un impact semnificativ asupra modului în care șoferii se comportă în trafic, contribuind la o mai bună organizare a acestuia și la reducerea timpului pierdut în aglomerații. Aceasta reprezintă un alt pas important în alinierea practicilor de trafic din România la standardele europene.


Andrei Lupu

Andrei Lupu are 32 de ani și este jurnalistul principal al publicației azi în Sibiu. Născut în cartierul Trei Stejari, Andrei este un observator atent al vieții din orașul vechi și un narator pasionat al comunității sibiene. Cu o formare în Jurnalism și Comunicare la Universitatea „Lucian Blaga”, el îmbină rigurozitatea presei cu o sensibilitate locală autentică. Fie că acoperă un festival, o decizie din Consiliul Local sau o poveste din cartierele uitate, Andrei aduce știrile orașului cu echilibru, claritate și respect față de cititori.