Timișoara dezvăluie proiecte pentru două poduri noi peste Bega, cu finanțare de peste 130 milioane RON din fonduri UE
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a anunțat recent proiectarea a două noi poduri care vor traversa râul Bega. Aceste inițiative sunt posibile datorită fondurilor europene, cu o valoare totală de peste 130 de milioane de lei. Podurile vizate sunt Podul Solventul, care va lega strada Gării de bulevardul Dâmbovița și va finaliza Inelul IV de circulație al orașului, și Podul "Iuliu Maniu", situat în proximitatea fostei fabrici de țigări, care va fi complet demolat și reconstruit.
Continuând dezvoltarea sănătoasă a orașului
"Continuăm să ne dezvoltăm sănătos și atragem fonduri europene pentru nevoile reale ale orașului. Investim în proiecte care îmbunătățesc calitatea vieții. Aceste fonduri susțin economia locală: companiile construiesc, furnizează echipamente, creează locuri de muncă. Aceasta este dezvoltarea reală: infrastructură modernă și o economie vibrantă", a spus Dominic Fritz într-un comunicat de presă.
Detalii despre Podul Solventul
Podul Solventul urmează să fie primul pod nou construit peste Bega din 1989. Acesta va dispune de căi de rulare duble pentru tramvaie, piste de biciclete, trotuare largi și acces pietonal cu lift. Scopul principal este reducerea traficului greu din cartierele centrale și promovarea transportului ecologic prin mijloace precum tramvaiul și bicicleta. Valoarea totală a investiției este de 134 milioane de lei (26,6 milioane de euro), dintre care aproximativ 93 de milioane de lei provin din fonduri europene, iar contribuția municipalității este de 42 de milioane de lei.
Reconstrucția Podului "Iuliu Maniu"
De asemenea, Podul "Iuliu Maniu", inițial construit în 1978, este acum periculos și necesită o reconstrucție completă. Noul pod va avea câte două benzi de circulație pe sens, trotuare și piste de biciclete, pentru a asigura un trafic mai sigur și mai fluid. În prezent, licitația se află în faza de evaluare, iar contractul de execuție este așteptat să fie semnat în această vară pentru a putea începe lucrările de construcție. Valoarea totală a acestui proiect depășește 49 de milioane de lei (9,7 milioane de euro), dintre care 38 de milioane de lei sunt acoperite de finanțări europene, iar restul de aproximativ 12 milioane de lei provin din bugetul local.
Timișoara, odinioară traversată de peste 70 de poduri și pasarele în anii de dinainte de 1900, rămâne acum cu doar 11 poduri, dintre care două sunt nefuncționale. Aceste noi proiecte de infrastructură sunt esențiale pentru revitalizarea căilor de comunicare și modernizarea orașului, consolidând poziția Timișoarei drept un important centru economic și cultural în România.