Traficul de curierat, mărfuri și salubritate interzis în București în orele de vârf.
Sursa poza si informatii: romania-insider.com
Conform unui comunicat emis de Primăria Municipiului București, un nou proiect de lege propune interzicerea circulației vehiculelor de aprovizionare, curierat și salubritate în orele de vârf ale traficului din capitală. Acest proiect, aflat în dezbatere publică, prevede sancțiuni cuprinse între 3.000 și 5.000 RON (aproximativ 1.000 EUR) pentru nerespectarea acestei restricții. Amenzile vor fi aplicate de Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București, de poliția locală de sector și de personalul desemnat de primarul general, ca parte a unui proiect de lege disponibil pentru consultări publice.
Inițiativa, care încă nu adresează transporturile critice și esențiale, conform publicației Ziarul Financiar, își propune să fluidizeze traficul aglomerat din orele de vârf. Proiectul a fost lansat pentru dezbatere publică și poate fi consultat pe site-ul Primăriei Capitalei. Conform propunerii primarului general interimar, Stelian Bujduveanu, vehiculele de aprovizionare, cele din cariere și cele de salubritate ar putea fi supuse restricțiilor de circulație în anumite intervale orare.
Într-o postare pe Facebook, Bujduveanu a atras atenția că numărul mașinilor înregistrate în București a crescut cu peste 40% în ultimii zece ani, ajungând acum la peste 1,7 milioane de autoturisme. Mai mult, zilnic, traficul este îngreunat de aproximativ 300.000 de vehicule care vin din județele limitrofe.
Impactul potențial al proiectului
Scopul acestei restricții este de a reduce aglomerația în orele de vârf și de a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor din capitală. În prezent, numărul mare de vehicule care tranzitează zilnic capitalei contribuie semnificativ la problemele de trafic, dar și la poluarea aerului.
Într-un oraș în care numărul autoturismelor a crescut vertiginos, o astfel de măsură ar putea ajuta la gestionarea mai eficientă a fluxului rutier și la întârzierea congestiilor. Inițiativa vine pe fundalul unei creșteri constante a populației urbane și a mobilității crescute, care aduce o presiune suplimentară asupra infrastructurii rutiere.
Reacții și perspective
Până acum, reacțiile la această propunere au fost variate, unii considerând că măsura este necesară pentru a îmbunătăți traficul, în timp ce alții se tem de impactul asupra afacerilor care depind de livrările la timp. Dezbaterea publică va aduce cu siguranță în discuție diverse perspective, pe măsură ce proiectul continuă să fie analizat.
Rămâne de văzut cum vor evolua discuțiile și ce ajustări ar putea fi făcute pentru a satisface nevoile tuturor părților interesate. În centrul acestei măsuri se află nevoia de a găsi un echilibru între fluidizarea traficului și susținerea activităților economice vitale pentru oraș.
Concluzie
Această inițiativă reprezintă un pas important în încercarea de a adresa una dintre cele mai stringente probleme ale Bucureștiului: traficul intens din orele de vârf. Publicul este invitat să-și exprime opiniile și să contribuie la discuțiile privind viitorul circulației în capitală, în speranța găsirii celor mai bune soluții pentru îmbunătățirea situației actuale.