Exim Banca Românească s-a lansat oficial pe piața de banking ca bancă universală, 100% românească, cu servicii complete pentru persoane fizice și juridice.
Din 10 mai, banca rezultată din fuziunea celor două bănci, Exim Bamk și Banca Românească va avea şi o nouă identitate de brand.
Chiar fără Banca Românească, vechea Eximbank era pe locul 8 în sistemul bancar, cu un total al activelor deţinute de 23 de miliarde de lei la finalul anului 2022.
”De astăzi devine oficială schimbarea denumirii EximBank în Exim Banca Românească, o bancă românească de top – poziția a 8-a în clasamentul băncilor după activele administrate, un partener de banking de încredere pentru persoane fizice și juridice. Deși ne schimbăm denumirea, rămânem consecvenți în ceea ce privește misiunea noastră: să susținem creșterea prosperității în România, să construim parteneriate durabile pentru bunăstarea socială și performanța economică a clienților noștri prin accelerarea intermedierii financiare. Banca va continua să își desfășoare activitatea pe cele două direcții principale: activitate în nume și în cont propriu – ca orice altă bancă comercială universală de pe piață, respectiv activitate în numele și în contul statului – independent de componenta comercială, va acționa în continuare pe segmentul garanțiilor și asigurărilor de stat, conform mandatului primit din partea statului român. Întreaga noastră strategie de business se concentrează pe construirea unei baze solide pentru creșterile viitoare și avem încredere că vom reuși să facem acest lucru așa cum am reușit să ne dezvoltăm accelerat în ultimii 10 ani, construind un brand puternic pe piața bancară”, a spus Traian Halalai, președintele executiv al Exim Banca Românească.
8,00% pe an de la EximBank la depozite noi pe 6 luni
Oficialul băncii a adăugat că, în ceea ce privește liniile strategice generale, Exim Banca Românească își propune să crediteze responsabil, să încurajeze economisirea și în general, să sprijine toți clienții cu consiliere și soluții financiare potrivite, fie ei clienți retail, corporativi sau din sectorul public. Pe segmentul persoanelor fizice, banca se va concentra pe atragerea de resurse în lei și valută, inclusiv depozite la termen și conturi de economii, iar pentru companii va urmări structurarea unei oferte de produse care să acopere întregul ciclu de finanțare al acestora, concomitent cu menținerea abordării personalizate pentru anumite segmente de clienți corporate.
Modelul eficient și flexibil al rețelei teritoriale – 83 de sucursale destinate persoanelor fizice și microîntreprinderilor și 26 de Centre de Afaceri dedicate exclusiv segmentului corporate, permite băncii să fie aproape de clientela de retail și corporate și să implementeze diverse programe de dezvoltare românești și europene.
După finalizare fuziunii dintre EximBank și Banca Românească la sfârșitul anului trecut, Adunarea Generală Extraordinară a Acționarilor EximBank a apobat schimbarea denumirii băncii în Exim Banca Românească, începând din 10 mai 2023, subliniind astfel extinderea adresabilității băncii și către persoanele fizice.
Citește și
Odată cu schimbarea denumirii, banca va avea și o nouă identitate de brand. Aceasta are ca element central fuziunea dintre cele două bănci, valorificând notorietatea celor două branduri – prin păstrarea prescurtării Exim și alăturarea denumirii Băncii Românești, și include în paleta de culori tricolorul (roșu, galben și albastru) pentru accentuarea „naționalității” băncii și promovarea valorilor românești.